Friday, 25 May 2012

Semana 19 - 25/05/2012

Electromagnetismo

  •  Hay 2 tipos de cargas
    1. Positiva(+)
    2. Negativa (-)
  • Cargas de un atom son proton (+), electron (-) y nutron (=)
    • P.C.C --> La carga eléctrica no se crea ni se destruye, solo se transfiere (redistribución)
    • Ley de Cargas --> Si las cargas son iguales tienen repulsión. Si las cargas son diferentes tienen atracción.
  • Carga eléctrica de un proton= 1.6x10^-19 Coulombs
  • Carga eléctrica de un electron= -1.6x10^19 Coulombs

Ley de Coulomb
  • Fuerza eléctrica (Fe)=K(q1x q2÷d²)    cuando...
    • K (constante de fuerza eléctrica)= 9x10^9 en N(m²)/C² 
    • q1,q2= las cargas en Coulombs
    • d= distancia en metros
  • 1mC(millicoulomb)=10^-3C
  • 1MC(microcoulomb)=10^-6C
  • Carga de 1 coulomb= 6.25x10^18
Fuerza Gravitacional
  • (Fg)=G(m1xm2÷d²)        cuando....
    • G (constante de fuerza gravitational) = 6.67x10^-11 en N(m²)/Kg² 
    • m1,m2= masas en kilogramos 
    • d=distancia en metros
  • Masa de un proton (mp)= 1.67x10^-27 kg
  • Masa de un electron (me)=9.11x10^-31 kg
    • Masa de un proton= 1836x la masa de un electron
Permitividad reletiva o coeficiente dielélectricaà Er=F÷F`
Cuando;
Er= permitividad relative del medio (admisional)
F= valor de fuerza elétrica entre las cargas en el vacío en Newtons (N)
F`= valor de fuerza elétrica entre las misimas cargas colocadas en el medio en Newtons (N)

-->La relación que existe la fuerza elétrica de estas mismas cargas sumergidas en algún medio o sustancia aislante.




PAN - JOSEFINA
  • Educación- She said she has a commitment to accomplish total coverage in high school by 2018 so that all youth may access that educational level. In the case of university, to accomplish coverage of 50 percent. She has already improved the system of hiring professional by being able to reach an agreement with the teachers’ union so that that the positions for new teachers would go through a contest of merit. Before that, some teachers, when they were retiring, used to sell their posts, and not necessarily to other teachers.
  • Energía- One of Josefina's huge proposals is to improve the environment of Mexico. Within this proposal she intends to promote renewable energy sources at the right costs for the Mexican economy.
  • Ciencia y tecnología- Josefina believes that the productivity is essential for the correct growth of the Mexican culture and economy. Therefore she has proposed to support new productive sciences and technologies.


No comments:

Post a Comment